Постинг
11.02.2010 13:25 -
Държавен изпит
След няколко дена ми предстои държавен изпит, та съм се засилила да си прегледам лекциите.И ето на какво попадам:
Американският психолог Р.Розентал тестирал ученици по различни скали за интелект и случайно избрал всеки пети от списъка и независимо от резултата на теста, обявил пред учителите , че именно тези деца са показали най-високо равнище на интелект, равнище на способностите и в бъдеще те ще покажата най-високи резултати в ученето.В края на учебната година повторил тестирането и се оказало , че тези деца наистина показали най-високи резултати.Тези резултати потвърдили , че "Аз- концепцията" зависи от социалното обкръжение на детето, от особеностите на отношението към него в процеса на педагогическото общуване.
Хората писали , изследвали...А какво се случва в българските училища?
Ето на какво попаднах, участвайки в една коледна кампания за забавления и куклен спектакъл из българските учебни заведения.
След театралното представление, на някои места организирахме игри.Артистите избираха случайни деца от класовете, но когато едно момиченце сгреши и не разбра правилата на играта, учителката се развика и пробута друг участник.Ние се стъписахме и покрусихме от , меко казано, грубата й намеса, защото - най-малкото ,можеше да повторим играта.Но тази се раздивя и сочейки и без това притесненото момиченце с пръст,пред всички обяви, без да се замисля:
- Не , на "ТЪЗ" й нямам доверие!
...
Без думи.
Американският психолог Р.Розентал тестирал ученици по различни скали за интелект и случайно избрал всеки пети от списъка и независимо от резултата на теста, обявил пред учителите , че именно тези деца са показали най-високо равнище на интелект, равнище на способностите и в бъдеще те ще покажата най-високи резултати в ученето.В края на учебната година повторил тестирането и се оказало , че тези деца наистина показали най-високи резултати.Тези резултати потвърдили , че "Аз- концепцията" зависи от социалното обкръжение на детето, от особеностите на отношението към него в процеса на педагогическото общуване.
Хората писали , изследвали...А какво се случва в българските училища?
Ето на какво попаднах, участвайки в една коледна кампания за забавления и куклен спектакъл из българските учебни заведения.
След театралното представление, на някои места организирахме игри.Артистите избираха случайни деца от класовете, но когато едно момиченце сгреши и не разбра правилата на играта, учителката се развика и пробута друг участник.Ние се стъписахме и покрусихме от , меко казано, грубата й намеса, защото - най-малкото ,можеше да повторим играта.Но тази се раздивя и сочейки и без това притесненото момиченце с пръст,пред всички обяви, без да се замисля:
- Не , на "ТЪЗ" й нямам доверие!
...
Без думи.
...към личността на ученика и системата от приьоми за поощрения е важна част от педагогическото общуване!!!
цитирай...е швейцарки педагог, вложил всички свои усилия за създаване на детски приюти.Той посветили жиовта си на сираците, опитвайки се да направи от детството училище за радост и творчески труд.На неговия гроб стои паметник с надпис:"Всичко- за другите , нищо - за себе си!"
!!!
цитирай!!!
3.
анонимен -
o, Boze!!!
12.02.2010 17:06
12.02.2010 17:06
v takiva momenti si mislia 4, 4e se radvam , 4e deteto mi niama da hodi v bg u-6te, uzas...e te tova e Bai Ganio u Europata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
4.
анонимен -
plamena
12.02.2010 17:07
12.02.2010 17:07
plamena sam
цитирай